Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Relaxáció: a meditáció előszobája

 

Harmonet. 2011. május 09.

Sokan úgy hiszik, képtelenek meditálni, pedig meditálni egész egyszerűen mindenki tud. Általában az okoz problémát, hogy nem tudjuk "elfelejteni" a testünket a meditáció megkezdése előtt, elménket lekötik a testi érzetek és nem tudunk 100%-ban megnyílni az igazság felé. Ilyenkor az elmélyülés lehetetlenné válik és mi valóban "a fejünkben maradunk", ahelyett, hogy a béke és nyugalom emelkedett, kiterjedt állapotába kerülnénk. Ehhez megtanulhatjuk lépésről lépésre megnyugtatni a testet és a lelket - a relaxáció a legalkalmasabb módszer ehhez. Sokan úgy hiszik, képtelenek meditálni, pedig meditálni egész egyszerűen mindenki tud. Általában az okoz problémát, hogy nem tudjuk "elfelejteni" a testünket a meditáció megkezdése előtt, elménket lekötik a testi érzetek és nem tudunk 100%-ban megnyílni az igazság felé. Ilyenkor az elmélyülés lehetetlenné válik és mi valóban "a fejünkben maradunk", ahelyett, hogy a béke és nyugalom emelkedett, kiterjedt állapotába kerülnénk. Ehhez megtanulhatjuk lépésről lépésre megnyugtatni a testet és a lelket a relaxáció  a legalkalmasabb módszer.                                                                                                                                                                                        Rohanó, egyre többet követelő világunk feszültebbé, idegesebbé tesz minket. Gondoljunk csak bele, 30 évvel ezelőtt mekkora szó volt az, ha egy család autót kapott vagy lakást! Egy életen keresztül spóroltak rá. Generációk laktak egy fedél alatt. Míg manapság akár havonta vásárolhatnánk magunknak autót, lakást, telket bármit. A külvilág azt követeli, hogy egyre trendibb légy, a márkákat, amiket hordasz, veled azonosítják. Minél többet követelnek tőlünk, legyen az munka, szülők, család, környezet vagy akár a reklámok, annál többet fogunk magunktól követelni és annál jobban megfeszül a testünk. Ez erősen hatással van hangulatunkra, az idegeinkre és az egészségünkre.

Másodpercenként 400 milliárd bitnyi információt dolgoz fel az agyunk, ugyan mi csak 2000 bit infóra tudunk figyelni, melyek gondolatokként tudatosulnak számunkra. Gondolatainkat testünk azonnal lereagálja. Válaszként a kellemesnek ítélt vagy kellemetlennek megélt gondolatokra az izmok vagy összerándulnak vagy kisimulnak. Sokszor észre sem vesszük, hogy az egész testünk feszültségben van.                                                  Megfeszülnek a nyak- és a hátizmok, összeszorítjuk az állkapcsunkat, de szerveink is feszültségbe kerülhetnek.  Testrészeinkben az energiaáramlásunk akadozik, a vérellátás sem megfelelő, később ez megbetegítheti a közeli  szerveket  és  azegésztestbencsökken az  energiánk,a vitalitásunk.                                                                                                                                                                         Hogyan Hogyan mutatkozik meg mindez az aurában, az energetikai rendszerünkben?
Az információkat a fizikai érzékszerveink veszik fel, majd az étertesten át továbbadják az érzelmi testnek ahol az információk érzésekké alakulnak át. Ezután továbbítják a mentáltestnek, amely gondolatok képzésével reagál mindenre. 
Az étertest és a fizikai test reagál a mentáltestből érkező gondolatokra is. Ez magyarázza a pozitív gondolkodásmód jótékony hatását az egészségre.
A mentáltest valóságos funkciója az, hogy a spirituális testből hozzáérkező egyetemes igazságokat tudatossá tegye és racionálisan megértse.
Szakszerű masszőrkéz fel tudja oldani a kisebb feszültségcsomóinkat, sőt lazítani tudja a nagyobb stresszgombócot is. Amiért mindig visszacsomósodik az izmunk, annak oka az ismétlődő (negatív) gondolatokban keresendő. Hatással lehetünk testünkre és lelkünkre tudatos relaxálással. Tíz perces relaxáció felér 2-3 óra alvással. Ez nem csak izomlazítást jelent, hanem kisimítja az idegeket, az agy lenyugszik, ezért a testet jobban hagyja pihenni, mint alvás alatt, amikor is gyakran előfordul, hogy utána mégis fáradtan kelünk fel. Hat a vérnyomásra és a szívritmusra is. Nyugodt alvást biztosít, de nem helyettesíti azt, növeli az álló- és a tűrőképességet, valamint az ítélőképességet.

Az odafigyelés és a figyelem rendkívül fontos kulcsa a relaxációnak. Mióta megszülettünk, figyelmünk kifelé irányul, elfelejtkezünk a legfontosabbról, Önmagunkról.


01.jpg
                

 Hogyan relaxálj?
Csak akkor relaxálj, ha tudod, hogy nem zavarhat senki. Válassz egy kellemes, számodra megnyugtató zenét. Helyezkedj el kényelmesen, laza ruhában. Általában hanyatt fekve szoktunk relaxálni, mert ilyenkor a szerveink felszabadulnak a rájuk nehezedő nyomástól. Nem árt, ha betakarózunk, hiszen lelassul a légzés a keringés is, és ilyenkor fázhatunk. Figyelmünket csak a testünkre és érzeteinkre irányítsuk. Kezdetben könnyebb, ha külső vezető segíti az ellazulást, de később mi is tudjuk magunkat vezetni. Az elhelyezkedés után hagyjuk, hogy hasson ránk a zene, lélegezzünk mélyen és fújjuk ki a feszültséget magunkból, majd hagyjuk szétáradni a nyugalmat a testünkben. Tudatosan figyeljük meg, melyik testrészünkben van feszültség, majd fújjuk ki ezt a feszültséget a kilélegzéssel együtt.

Figyeljük a légzésünket, nem kell kontrollálni, mert a figyelemmel automatikusan lelassul és egyenletessé válik. Ezután minden testrészt néhány másodpercig figyeljünk meg ítélkezés és kontroll nélkül. Pusztán csak a figyelmünkkel képesek vagyunk ellazítani testünket. Csak az adott testrészre figyeljünk, semmi másra. Ha úgy érezzük még, tudatosan lazítsunk rajta. Amikor ellazítottuk az egész testünket, pár percre merüljünk el a nyugalom tengerében és időzzünk a béke állapotában

 

       Tara

 

 

Hozzászólások

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.
 

 

Profilkép


/img/picture/95/skype.png

+1 gomb


Facebook


LÉLEKSZERVÍZ ONLINE SKYPE TANÁCSADÁS

Online segítség

Levelezőlista